Pages

Friday, March 8, 2013

NUR AISYAH HUMAIRA

Salam,

Alhamdulillah, tepat jam 10.30 malam, 6hb Februari 2013 yang lalu, saya selamat melahirkan bayi perempuan di Hospital Pakar Annur, Bangi. Syukur ke hadrat Ilahi atas kurniaan yang tidak terhingga ini.


1 hour after birth - fresh from oven


Memilih nama anak memang bukan perkara yang mudah. Sepanjang kehamilan, macam - macam nama telah kami fikirkan hehehehe tapi akhirnya, bayi perempuan ini telah kami namakan dengan nama NUR AISYAH HUMAIRA.


NUR AISYAH HUMAIRA

Macam mana kami dapat nama ini? Ianya bermula bila Mr.Hubby tanya bulan islam apa baby jangka lahir dan saya jawab insyaAllah bulan RabiulAwal. Seperti yang diketahui umum, bulan RabiulAwal adalah bulan kelahiran Nabi Muhammad S.A.W dan banyak peristiwa - peristiwa yang telah berlaku sepanjang bulan ini. 

Diantara peristiwa yang berlaku adalah :

  1. Kelahiran Nabi Muhammad S.A.W
  2. Perlantikan Nabi Muhammad S.A.W sebagai rasul
  3. Hijrah
  4. Kewafatan Nabi Muhammad S.A.W; dan,
  5. Beberapa peperangan
Di sinilah timbulnya nama Aisyah apabila kami baca kisah kewafatan Nabi Muhammad di rumah isteri baginda, Aisyah R.A.

Humaira pula adalah gelaran yang diberi oleh Nabi Muhammad S.A.W kepada Aisyah yang bermaksud "Putih Kemerah - Merahan". Selain itu, ada juga yang menyatakan bahawa Humaira bermaksud 'Bahagia'

Semoga anak yang lahir ini mempunyai keperibadian, akal fikiran dan hati sehebat Saidatina Aisyah R.A. Amin....


#KataHati#
> Sedikit info mengenai Saidatina Aisyah R.A di sini


No comments:

Post a Comment

Rahsia RM435,200 Dalam 7 Bulan!

Ketahui Rahsia Bagaimana Mohd Nizam Menjana RM435,200 Dalam Masa 7 Bulan DiInternet, Tanpa Produk & Pengalaman! EKSKLUSIF! www.jutawanautomatik.com