Friday, December 17, 2010

Susu Kambing Kurma vs Mengandung

Salam kawan - kawan....
Memandangkan Mrs.F ni baru berumahtangga, memang Mrs.F tak sabar untuk ada anak....hehehe bak kate orang tua-tua, anak ni pembawa rezeki dan kebahagiaan dalam rumahtangga. So, nak dijadikan cerita, ada seorang rakan sekerja Mrs.F ni ada petua untuk dipermudahkan mendapat anak....petua ni dapat daripada seorang ustaz.

Sebenarnya kawan Mrs.F ni dulu lambat dapat anak, 6 tahun menunggu baru ada rezeki tuhan bagi....mungkin berkat kurnia dia guna petua ustaz tu kot, baru melekat...

Nak tau apa petua yang ustaz tu bagi.....hehehehe petuanya dengan meminum secawan susu kambing beserta segenggam kurma.. Kurma tu di'blend;' bersama - sama secawan susu kambing dan diselawat 3 kali sebelum minum. Niatlah dalam hati supaya dipermudahkan urusan mendapat anak daripada Allah S.W.T. Ustaz tu kata pada kawan Mrs.F ni, sekali minum sudah mencukupi. Selebihnya perlulah berusaha dan berdoa kepada Allah..

Susu Kambing Kurma

Mrs. F bukanlah dikategorikan pasangan yang terdesak nak ada anak. Mrs.F pun baru 2 bulan kahwin. Tapi tak salah kan mencuba, lagipun susu kambing dan buah kurma ni banyak khasiatnya. Mungkin dengan meminum resipi susu kambing dan kurma ni, mana tahu rezeki Mrs.F dan Mr. Hubby ada...hehehe. Mrs.F pun buatlah resipi ni, masa susu kambing tu panas, memang sedaplah minum, ...tapi bila dah sejuk, agak susahlah untuk Mrs.F telan sebab terlalu manis...hehehe dari secawan adunan susu kambing dan kurma tu, setengah je yang mampu Mrs.F minum....selebihnya Mr.Hubby habiskan. Yang penting niat Mrs.F ikhlas dan telah berusaha. Mrs F hanya berdoa dan bertawakal kepada Allah sahaja supaya dipermudahkan segala urusan.

Nak tahu kebaikan buah kurma dan kebaikan susu kambing? Sila klik di gambar dibawah.

Susu Kambing
Buah Kurma

Minda Mrs.F : ||....Sabda Rasulullah s.a.w., “Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya.”...||

4 comments:

  1. So...mrs f da pregnant blom??

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, baru selamat melahirkan baby gurl pada 6 Feb 2013 yang lepas....

    ReplyDelete
  3. Salam..sis,kurma jenis ape2 pon bole ke? Slalu tul segelas bape biji kurma nak cmpur? ;)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Rahsia RM435,200 Dalam 7 Bulan!

Ketahui Rahsia Bagaimana Mohd Nizam Menjana RM435,200 Dalam Masa 7 Bulan DiInternet, Tanpa Produk & Pengalaman! EKSKLUSIF! www.jutawanautomatik.com